Co roku na konkurs Print & Packaging Competition wpływa ponad tysiąc projektów z kilkudziesięciu krajów świata. W kilkunastu kategoriach prace twórców zajmujących się designem użytkowym oceniane są za pomysłowość i estetykę wykonania.
- Kapituła konkursu od lat podkreśla, że jakość produktu powinna iść w parze z jakością opakowania – mówi Mateusz Obarek, szef studia Gravite. – To motywuje projektantów z całego świata do tworzenia małych dzieł sztuki, które uszlachetniają produkt i cieszą oko klienta.
W ubiegłorocznej edycji Gravite zdobyło dwie srebrne nagrody za pierwszą linię opakowań do herbat artystycznych. Olsztyńscy twórcy nie spoczęli na laurach. Udoskonalili projekty graficznie i rozwinęli technologię wykonania. To przekonało jurorów.
- Rzadko jedna firma projektowa zostaje laureatem konkursu w dwóch kolejnych edycjach – mówi Dariusz Kulpaka, właściciel firmy Bacara. I tłumaczy obrazowo – To tak, jakby reżyser otrzymał od Akademii Filmowej Oscara za kolejną część swojego filmu rok po roku! Srebrną nagrodę w kategorii Promotional Packaging studio Gravite otrzymało za przemyślany rozwój linii opakowań Artistic Tea. Mateusz Obarek cieszy się z nagrody i podkreśla, że największa satysfakcja to potwierdzenie słuszności filozofii podejścia do pracy projektowej w studiu Gravite:
– Cierpliwość i konsekwencja w budowaniu świadomości marki opłaca się, choć tworzenie i doskonalenie projektów to proces długi i wymagający cierpliwości, również od klienta – tłumaczy.
Sukces jest tym większy, że w edycji Creativity 2012 studio Gravite jest jedynym polskim laureatem.
- Zawsze, kiedy nasz sukces dotyczy produktów z Olsztyna odczuwamy podwójną satysfakcję – dodaje Radosław Pazdrijowski, jeden ze współautorów projektu z Gravite.
Studio Gravite Design oprócz wielu nagradzanych projektów komercyjnych ma na koncie udaną współpracę z samorządami. Jest m.in. współautorem kampanii „Mazury Cud Natury” dla Urzędu Marszałkowskiego oraz Systemów Identyfikacji Wizualnej i Systemów Informacji Miejskiej dla Olsztyna i Barczewa.